Umami a marketingedben

MI AZ AZ UMAMI?

Az umami az alapvető, mindenki által jól ismert édes, savanyú, sós és keserű íz mellett az úgynevezett „ötödik íz”. Megtalálod például a paradicsomban, a sajtfélékben, a halfélékben, a spenótban és a japán konyhában használt konbu nevű barnamoszatban. A nátrium-glutamátot (E621) először 1908-ban Ikeda Kikunae izolálta, ez az adalékanyag is képes az umami kiváltására. Gyakorta használják ízfokozóként. A keleti konyhákban az umami alapvető fontosságú, nyugaton leginkább „erőteljesen kellemes ízként”, „kínai ízként” vagy „húsízként” jellemzik.

MIÉRT HASZNÁLD AZ UMAMIT A MARKETINGEDBEN?

Ahhoz, hogy a marketing kampányod sikeres legyen, neked sem elegendő, ha újra és újra csak a szokásos, alap ízeket használod. Az umami-t kell bevetned! Az umami ugyanis felerősíti az ízhatásokat, mindezt ráadásul a nyelv egész felületén, az összes ízlelőbimbó képes érzékelni. Ellentétben az alapízekkel, amik csak a nyelv bizonyos területén érezhetőek. Ahogy a marketing kampányaid egyes elemei önállóan mit sem érnek, úgy az umami fő jellegzetessége is az, hogy önmagában nem jelentkezik, viszont más ízmolekulákkal társulva fokozza azok intenzitását és az ízlelőbimbóra gyakorolt hatását. Pont, mint a jó marketing! Ha tehát legközelebb új marketing kampányon dolgozol, lépj ki a megszokott ízek világából és vesd be az umamit!

 

KÉRD RÉSZLETES ÁRAJÁNLATUNKAT ITT >>>

Ajánlatunkat 24 órán belül megkapod

benne AJÁNDÉK szolgáltatásokkal 88.000 Ft értékben,

100% Garancia-trióval,

start akár 48 órán belül!

 

Ha tetszett, kérlek oszd meg másokkal is: